17 januari 2018

Harlan Coben - Sanningen

Titel & Omslag
Omslaget visar nog Maya Stern som är bokens huvudperson och titeln berättar att hon är på jakt efter sanningen vilket stämmer riktigt bra.

Handling
Före detta stridspiloten Maya Stern ser en otänkbar bild fångas av den digitala babyvakten: hennes tvååriga dotter Lily leker med sin pappa Joe - som blivit brutalt mördad två veckor tidigare...

Mayas liv skakas om ytterligare när det framkommer att det finns ett samband mellan det olösta mordet på hennes syster Claire och Joes död. För att hitta svaret på gåtorna måste Maya ta itu med djupa hemligheter från det förflutna, men några gör allt för att sanningen ska förbli dold.

Mina åsikter

Så himla roligt att få läsa en bok som är spännande från början till slut och verkligen tar slut, jag läser så många delar i serier att det känns som det sällan är riktigt avslut men det var det här. Jag gillar Maya, en tuff tjej som verkligen har skinn på näsan, hon gör allting för att rädda sin dotter från alla möjliga faror som kan dyka upp. Men det som händer är verkligen ingenting jag hade förväntat mig utan det tar några olika vändningar och sen får vi veta hur allting verkligen ligger till och det blir en aha känsla och jag gillar att man även får en inblick i vad som händer senare för karaktärerna så det var så skönt att när boken tog slut så kunde man lägga bort den och man var nöjd med känslan av att ha läst en riktigt bra bok.
Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  bokus  cdon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...