8 november 2017

Bokläsningsenkät

 Annette som har bloggen justnujusthär, har gjort en bokläsningsenkät med jätte roliga frågor. Mitt svar är markerat med Fet Grön text.

1. Vilken typ av bok läser du oftast?
a) Deckare
b) Facklitteratur
c) Romance
d) Skönlitterär roman
e) Biografi
f) Fantasy
g) Science fiction
h) Ungdomsbok
i) Annat

2. Bästa omfång på en bok

a) 247 sidor
b) 447 sidor
c) 647 sidor

3. Vilket bokformat föredrar du?
a) Inbunden
b) Storpocket
c) Pocket
d) E-bok
e) Ljudbok
f) Kartonage 
g) Skinnband
h) Danskt band

4. Litterärt No-no
a) Vika hundöron
b) Låna ut mina böcker
c) Läsa under middagen
d) Vara oförsiktig med omslaget
e) Talspråk i böcker för små barn
f) Talspråk i böcker för vuxna
g) Skriva i böcker (undantag signeringar)

5. Ge exempel på böcker med snygga bokomslag!
Jag gillar omslag där man ser att en bokserie är en serie redan på omslagen, men det finnas massor av snygga omslag många jag aldrig skulle läsa men de har iaf snygga omslag. Här kommer dock bild på två serie jag verkligen gillar. 


6. Årstid då jag läser allra mest
a) Vår
b) Sommar
c) Höst
d) Vinter

7. Drömyrke i bokbranschen 
a) Författare
b) Förläggare
c) Formgivare
d) Förlagschef
e) Försäljare

8. Du letar efter en riktigt bra bok, vilket förlag kan du lita på har just den boken? 
Modernista, Piratförlaget, Lind&Co, LB förlag, Harper Collins, Bokfabriken är väll de som ger ut mest böcker som jag läser, sen finns det flera mindre förlag som har gett ut några guldkorn.

9. Är det någon typ av språk du har svårt för i böcker?
a) Ålderdomligt språk
b) Övertydligt språk
c) Erotiskt språk

d) Sentimentalt språk 
e) Slangspråk/jargong

10. Vad får dig att följa en annan bloggare?
a) Informativa inlägg
b) Personliga inlägg
c) Fina inlägg
d) Fokuspå litteratur
e) Blandad mix om kultur i alla former
f) En salig blandning

11. Hur ofta ger du bort böcker i julklapp? 
a) Nästan alltid, det är roligt att hitta den perfekta boken för en viss person
b) Nu tänker jag faktiskt ge upp, alla är konstigt nog inte lika stora bok älskare som jag själv
c) Bara till personer jag vet uppskattar böcker
d) Gärna till personer som jag tycker borde läsa mer

12. Vad är viktigt när du väljer en bok till dig själv? 
a) Handlingen
b) Språket
c)  Att hålla sig uppdaterad om snackisarna
d)  Stämningen
e) Att det är en bok av en ny, intressant författare
f) Att det är en bok av en favoritförfattare
g) Att det är ett snyggt omslag

13. Jag ser framemot nästa bok av... 
Alla författare som skriver på serier jag läser :)

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa. Det är svårt det där, att välja det svaret som är bäst. Haha! :)

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa! Jag håller med dig, det skall synas av omslagen att böckerna ingår i en serie. Jag har själv inte läst deckarserien av Åsa Larsson, men böckerna har otroligt fina omslag, precis som de serier du nämner, som jag inte heller har läst.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...