17 april 2018

Bo Svernström - Offrens offer

Titel & Omslag
Titeln säger rätt mycket om handlingen vilket däremot inte omslaget gör, utan det ger en mest en kuslig känsla. Förstår däremot inte varför titeln ser ut att vara utsmetad.

Handling
En naken man hittas, brutalt mördad, uppspikad på en laduvägg i Rimbo. När polisen kommer till platsen görs ännu en makaber upptäckt, mannen lever.

Poliskommissarie Carl Edson sätts på fallet, samtidigt är kvällstidningsreportern Alexandra Bengtsson 


Mina åsikter

Jag ogillar Simon skarpt, det känns som att han är en sådan person som går över lik för att framhäva sig själv vilket jag inte tycker är okej. Det var trist att vi redan i mitten av boken får veta vem mördaren är, visst är det intressant att få ta del av hur mördaren tänker men det känns verkligen som att polisutredningen går segt samtidigt som de har massor av lik och ledtrådar, och den får ta väldigt lite plats i den här boken. Det här är Bo Svernströms debut en spänningsroman som är väldigt rå och hemsk, med ett högt driv i texten. Jag hoppas han kommer skriva fler böcker för jag kommer helt klart vilja läsa de också.

Spoiler varning
Vi fick aldrig veta vad Simon tänkte när allting pekade på Alexandra, han hade ju ändå träffat henne och pratat om fallet. Jag misstänkte tidigt att Cecilia hade någonting med saken att göra, men det kändes som polisen aldrig ens kollade runt Davids släktingar förutom mamma och pappa, och förhörde de ens hans syster? Däremot var det bra det om hur Alexandra förträngde sanningen och även hur olika två personer kan minnas/uppleva samma situation.
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...