7 januari 2018

Robert Kirkman - Days gone bye

Volume 1
Titel & Omslag
En bild på Rick och hans familj och några zombies så omslaget har verkligen med handlingen att göra, så även titeln eftersom dagarna går.

Handling
Walking dead handlar om att det har blivit en zombieepidemi i Usa, de som dör återuppstår och biter levande som då i sin tur dör och blir zombies. Så det handlar om att överleva och många flyr för sina liv och försöker samtidigt hitta sin familj, Rick är en småstadspolis som har blivit skjuten precis när han sett sin första zombie men han hamnar i koma och när han vaknar upp är allting kaos och det är zombies överallt. Under sin flykt från zombisarna flyr han hem för att se om hans fru och son är där, men där är de inte men däremot träffar han på Morgan Jones och hans son Duane och de förklarar allting som har hänt för han och även att det ryktas om en säkerhetszon i Atlanta. Så Rick åker vidare mot Atlanta och hoppas att hans familj är där, men efter vägen så träffar han på Glenn som letar efter saker de överlevande behöver och som tur är har även Ricks familj överlevt och är tillsammans med Glenn och några till.

Mina åsikter
Jag har läst det här seriealbumet på svenska tidigare, och det svenska och engelska seriealbumet är väldigt lika både med omslag och handling, däremot skiljer sig lite från seriealbumen och tvserien. Jag har läst 6 seriealbum på svenska för något år sedan men nu har jag tänkt läsa alla på engelska, och jag har inte sett klart tv-serien men det lär jag göra när jag har läst klart alla. Jag gillar den här serien och många karaktärer men även många karaktärer som jag har väldigt svårt för, det som skiljer tv-serien och seriealbumen åt är mycket hur stor plats karaktärerna tar och när de träffas och när de dör, och det förstår jag för vissa personer behövs mer/mindre i en tv-serie för att få ihop allting.

seriealbumet finns att köpas på adlibris  bokus  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...