21 januari 2018

Elisabeth Winfrey - Älskar, älskar inte

Titel & Omslag
Jag antar att killen på bilden ska föreställa Michael, däremot tjejen som ska föreställa Tashi, hon ser inte ut som en överklass tjej med dyra kläder. 

Handling
Tashi är inte säker på varför hon gillar Michael. Är det hans leende eller hans romantiska sätt? Faktum är att hon vet nästan ingenting. Tankar och drömmarna försvann när hon skadade huvudet i olyckan på järnvägsstationen. Men hennes minne kommer långsamt tillbaka och det är något som inte stämmer. Varför är det inte Michaels ansikte hon ser framför sig? Varför blir han så nervös när hon vill veta hur de träffades? Vill han inte att Tashi ska få tillbaka minnet?

Mina åsikter
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om ni får nackspärr av att bilden är sned, men den är rak på datorn men när jag lägger upp den på blogger så blir den liggande.

Tashi är en bortskärm överklass tjej som ser ner på alla som inte har pengar, hennes pojkvän William är lika dan och beter sig som att han är gudsgåva.Usch vad jag inte gillar någon av de  i början av boken, men när Tashi tappar minnet så blir hon en människa igen, snacka om att bli en bättre person.

En ungdomsbok med undermening att pengar inte är allting utan att personlighet är mycket viktigare. Boken är gullig, förutsägbar och min favorit karaktär är nog alla utom Tashi och William, boken är väldigt lättläst och jag gillar slutet men jag får inte ihop det hur Tashi som sörjer sin mamma och får för lite tid med sin pappa är så trångsynt att hon inte ser vilken skitstövel William är.
Betyg 2 av 5

1 kommentar:

  1. Jag tror jag har läst den här när jag var i tonåren! Känner igen omslaget så mycket men kan inte komma ihåg vad jag tyckte om den. Det är för länge sedan. Men så kul att se den igen! :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...