30 juli 2017

Helene Tursten - Mina mindre mord och mysterier

Det här är en novellsamling av Helene Tursten som skrivit bland annat serien om Irene Huss. Huss förekommer i fyra av de tretton novellerna.

Jag är inte så mycket för att läsa noveller egentligen, men att läsa deckarnoveller var ganska roligt och skönt med korta lättsamma storys när läsningen gick på sparlåga. Precis som det är i alla novellsamlingar så är vissa bättre och än andra, men jag tyckte nog att alla var spännande på ett eller annat sätt. Läser man en riktigt tjockbok tror jag det kan vara klockrent att varva med en novell lite nu och då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...