29 juni 2017

Tony Parsons - Murder bag

Bok 1 i serien om Max Wolfe.
Handling
Kriminalpolisen Max Wolfe är alla mördares mardröm - en impulsiv, egensinnig och envis man.  När två män brutalt mördas i Londons West End misstänker polisen att det är en seriemördare som härjar och Wolfe sätts på fallet. Det första offret är en rik bankman, den andra en uteliggare så till en början verkar det inte finnas någonting som gör det logiskt till varför mördaren valde just dessa två män, men poliserna börjar gräva så upptäcker man att båda offren har gått i samma skola för tjugosju år sedan. Men vad är anledningen till att mördaren ger sig på dessa två, har det med det förflutna att göra?

Mina åsikter
Jag gillar att man tidigt fick veta vad som menades med titeln på boken, för det är inte så självklart även om det var rätt logiskt. Jag gillar Max Wolfe, han försöker vara en bra pappa till Scout och prioriterar sin dotter samtidigt som han verkligen gör allting för att lösa fallen när han är på jobbet, jag tycker ofta de som är bra poliser verkar få välja bort familjelivet, däremot ogillar jag hans exfru som stack och lämnade sin dotter bara så där! Han kanske är lite väl impulsiv och gör illa sig en hel del som konsekvens på det men samtidigt så lyssnar han på den inre rösten och magkänslan vilket verkar göra de bra poliserna ännu bättre. Det var ett riktigt bra avslut på den här boken även om det är en del i en serie, ibland kan de ha cliffhangers och lite öppna slut den här har ett bra avslut. Jag kommer plocka upp del två i serien nu med en gång och jag har höga förväntningar om att den ska vara lika bra som den här boken!
 betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris bokus cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...