28 februari 2017

J.A. Kerley - Apostel morden

Carson Ryder #12
Amos Schrum, är en känd predikant och ägare av en populär kristen tevestation, berättar i media att han kommit hem till Key West för att dö. Samtidigt undersöker kriminalinspektör Carson Ryder rituella mord på unga kvinnor och upptäcker att morden har religiösa undertoner. Den nyligen pensionerade Harry Nautilus tar jobb som chaufför och livvakt hos en ambitiös pastor i Mobile. Tillsammans åker de till Florida, där pastorn ska hjälpa Schrum att slutföra ett projekt. 
Samtidigt som Carson gräver djupare i morden väcks Harrys nyfikenhet för vad hans nya arbetsgivare håller på med och i hemlighet börjar han ta reda på mer. Snart kan Carson och Harry avslöja en fasansfull upptäckt. 


Jag gillar den här serien, och även om jag bara har läst tre av tolv böcker så har jag läst de tre i rätt ordning i alla fall.  Däremot så var den här boken ovanligt seg, det händer mycket men det är två olika storys vi följer och de vävs samman så dåligt och jag blev lite tokig på hur folk ser till att bli rika på andras bekostnad.Ryders nya kollega som visar hur grymt hon är är verkligen karaktär som jag skulle vilja hade en egen serie, en annan bra karaktär var Harrys nya chefs dotter, snacka om tjej med skin på näsan, jag hade velat veta mer om hur det gick för henne efteråt.
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  harpercollins

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...