27 februari 2017

Caroline Eriksson - De försvunna

En solig sensommarkväll åker Greta, Alex och dottern Smilla ut till ön. Greta stannar kvar i båten med de andra två går iland, de kommer aldrig tillbaka. Det mystiska försvinnandet, det febrila sökandet som tar vid, leder snart in i en labyrint av förvirring och kaos. Var för beter sig Greta så konstigt? Vad är det egentligen som har hänt Alex och Smilla?

Boken var spännande, den var lättläst och hade ett ganska högt tempo men där i slutet blev jag väldigt förvirrad med karaktärerna och om det var tanken eller inte det vet jag inte. Jag ogillar Alex och tycker han är ett svin och i slutet så ogillar jag han ännu mer. Jag hade så svårt för karaktärerna i boken, och när jag tyckte det blev så tjorvigt i slutet, men visst boken är spännande men den var ingenting för mig.
Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris


Spoiler varning!
Jag tyckte först boken var spännande, men när Greta inte ringer polisen och inte hittar Alex och Smilla så börjar jag misstänka att antingen finns de inte eller så har dödat dem, men oavsett så är Greta en psykisktsjukperson. Så det man egentligen får läsa om är en kvinna som är nedbruten av sin man och där det har gått så långt att hon tappat bort sig själv och pga alla hans svek så vill hon hämnas. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...