24 januari 2017

Russell Hoban - Polly äter sylt



Den här boken handlar om grävlingsflickan Polly, som bor med sin mamma, pappa och lillasyster Grynet. Polly tycker om att äta smörgås med sylt på och helst vill hon inte äta någonting annat vilket hennes föräldrar inte tycker är så bra men i boken får vi se hur de får Polly att själv inse det.

Jag läste den här boken med min 6 åriga dotter, både hon och jag gav boken en 5a i betyg. Det som är lite roligt är att hon har själv lånat den här boken på biblioteket, och min dotter är jätte jätte kräsen och dålig på att äta, speciellt i skolan så jag hoppas boken fungerar som en tankeställare för henne.
Betyg 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...