30 december 2016

Carey Baldwin - Bekännelsen

Faith Clancy har precis blivit färdig psykiater och har öppnat eget, men hon får sitt livs chock när hennes första patient bekänner att han begått de ohyggliga Helgon-morden. Lagen kräver att Faith meddelar myndigheterna men hon är själv inte riktigt säker utan tycker att det är någonting som inte stämmer med bekännelsen. Men i jakten på att ta reda på sanningen så hamnar Faith mitt i jakten på både Helgon-mördaren och hans jakt efter nästa offer.

Bitvis lite seg bok men jag gillade att allting inte var så där jätte förutsägbart, eller jo man trodde det var det men så kom värsta vändningen ändå in i slutet. Däremot hade jag lite svårt för Faith, alltså hon öppnar eget direkt hon är färdigutbildad och hon har problem med sina klienter och jag köper inte att folk inte söker sig till hennes klinik för att det går ett rykte om att Helgon-mördaren har gått hos henne, det borde ge henne publicitet och locka fler till kliniken.
Spoiler varning!
Jag reagerade över att Faith får ihop det med sin klientsbror, det känns så oprofessionellt och väldigt knepigt av han också, för först var han ju så arg men sen att han kontaktar Faith så där och att de tillsammans försöker få hans bror fri blir inte heller riktigt etiskt rätt. Sen tvisten på slutet, den är verkligen klockren, jag var inte riktigt beredd på det.
 Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  harpercollins 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...