1 november 2016

Sara Blaedel - Aldrig mera fri

Bok fyra i serien om Louise Rick. 
På en ruffig bakgata i Köpenhamns prostitutionskvarter hittas en kvinna mördad inne på en gård, någon har skurit halsen av henne på ett väldigt brutalt sätt. Tillsammans med sina kollegor undersöker polisinspektör Louise Rick fallet, och allting pekar mot Östeuropa och handel med kvinnor. Snart förstår Louise att männen som ligger bakom kvinnohandeln är totalt hänsynslösa och att de föraktar kvinnor och att de inte tvekar att mörda den som kommer i deras väg.

Jag har inte läst den här serien i ordning och väldigt långt mellan böckerna. Det är en spännande serie men det här är helt klart inte den bästa delen utan jag gillade de senare delarna mycket mer, men tror att när man inte läst serien i ordning och dessutom långt mellan delarna så tappar vissa delar mer än vad de hade gjort annars. Det är ett väldig otrevligt fall, att män verkligen ser kvinnor som ägodelar och ett sätt att tjäna pengar än som människor, det är skrämmande allting kvinnor får utstå, men det är så bra att det tas upp för det är nog inte så olikt verkligheten. En bra serie men jag stör mig på att alla delar inte är finns översatta.
Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...