30 november 2016

Meg Cabot - På liv och död

Hemsökt #4
Jag har inte läst bok tre men det kändes inte som att det gjorde så mycket.
Det är en underbar varm sommar, som gjord för lata dagar men istället för att ligga på stranden så måste Suze jobba som barnvakt på hotellet hela lovet. Trist, men det visar sig att ett av barnen är en medlare och hans bror är en riktig snygging. Men Suze får mer att tänka på sitt jobb när man hittar ett skelett nergrävt hemma på deras tomt, och tänk om det tillhör Jesse, det snygga spöket som hon är förälskad i? Är det därför hon inte längre kan hitta honom eller är det hans ex som ligger bakom hans försvinnande, Suze har bestämt sig för att till varje pris hitta Jesse, även om det finns en risk för att hon själv inte kommer överleva.

Vi fick lite mer svar om allting med Jesse och massa frågor om den där storebrorsan till pojken Suze var barnvakt åt, men jag antar att vi kanske får veta mer om han i nästa bok. Jag ogillade det Suze och prästen var tvungen att hitta Jesse, det blev lite att gå för långt enligt mig.
Betyg 3 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...