30 november 2016

Ett år med Gilmore Girls "Höst"


Skräckblandad förtjusning att se det här sista avsnittet, för är det ett avslut på serien eller början på någonting nytt? Det kändes knepigt när Lorelai tog bokskrivandet så hårt att hon inte sa någonting till någon men behövde ta en paus och vara borta och vandra i några veckor och låta Luke känna att hon har tänkt göra slut. Vilken tur att hon insåg att de är så  rätt för varandra,och ska gifta sig och vad gulligt när Luke berättade om varför de ska vara tillsammans och hur mycket han älskar henne, det var så fint!!

Äntligen visade Logan den sidan som jag gillade när han och Rory var tillsammans, och Rory insåg verkligen att nej hon vill inte fortsätta vara hans hemliga flickvän. Logan blev verkligen uppmålad som den idiot han var där ett tag i serien, han lämnade ju allt det där bakom sig, familjeföretaget och det ytliga livet för att sen hamna i det igen och ska gifta sig med någon för att hon har rätt familj eller liknande. Men seriöst, gjorde Paul slut med Rory, efter att hon har ignorerat han i typ ett år och hon hade varit otrogen i flera? Det där var inte Rory i serien och Paul måste ha gått vidare tidigare. 

Det blev i alla fall en hemligt bröllop för Luke och Lorelai, jag hade ju velat se det stora för hela staden också, speciellt att Emily skulle ha varit där och sen vilken bomb Rory släppte i slutet!! What!! Gravid med Logan med andra ord, jag som verkligen fick upp förhoppningar på att det skulle bli hon och Jess för han älskar henne än och sa ingenting utan fick titta trånande genom fönstret... 

Alltså nää det här kan inte vara slutet, så taskigt mot alla oss som har väntat och äntligen skulle få ett bättre avslut. Och jag måste säga att de här 4 filmerna gav oss verkligen så lite, först var det kämpigt med Rory/Lorelai det kändes verkligen som att de hade vuxit ifrån varandra, sen allting de har lockat med att Rory ska få en kärlekavslutning och vem ska hon välja så blir hon istället gravid och med tanke på hennes samtal med sin pappa så gissar jag att hon tänker uppfostra barnet själv.
Jag gillade inte alls det här, jag är jätte besviken och det gissar jag att väldigt många fler än jag är!

Lorelai och Luke fick ett jätte bra värdigt avslut och så även Emily på något sätt, att hon växte som människa men det blev lite to much med alla som bodde hos henne och hon inte ens kunde prata med dessa människor. Älskade scenen när Lorelai ringde till Emily för att berätta om sitt bästa minne med sin pappa.

Jag har inte hört någon som gillat det de har sett utan tvärtom, så trist när man får fyra långfilmer på sig och man inte lyckas prestera.

1 kommentar:

  1. Jag tyckte faktiskt att det var ganska tydligt att Logan älskade Rory hela tiden, man såg det i hans ögon samtidigt som han sa något annat. Men här får man faktiskt inte glömma bort att han friade till henne och hon sa nej. Jag kan förstå att man bli reserverad. Men deras hej då där på slutet var det optimala läget för dom båda att säga vad dom känner för det tycker jag var ganska uppenbart från bådas sida. :)

    ang crossoverna så såg jag the flash idag, nästa avsnitt är arrow och sen legends of tomorrow. Problemet för mig är att jag inte ser på supergirl så har inte sett det och vet inte om jag ska göra det heller :(

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...