26 november 2016

Erika Eklund Wilson - Märta börjar rida

Det här är en jätte bra bok för barn som vill börja läsa, min dotter är nu 6år och har börjat läsa lite grann. Samtidigt som boken är skriven så den ska vara lätt att läsa så är det med lite svårare ord och även lite hästtermer som skänklar, gångarter osv vilket jag tycker är jätte bra så barn som läser boken får lära sig lite sånt också. Boken är ingen solskensbok med att allting kring ridning är underbart utan det finns läskiga hästar och svåra hästar och det tycker jag är viktigt att det får plats.

Boken handlar om Märta som vill börja rida och det innebär att hon ska våga rida, hon ska rida olika hästar och vissa ridskolehästar är inte så lätta att hantera vilket är med i boken samtidigt som det är lite läskigt och jätte roligt och Märtas intresse för hästar bara ökar.

Helt klart en bok jag rekommenderar för alla barn som är nyfiken på hästar (alltid roligare att läsa en bok där man är intresserad av handlingen)  och man gillar att läsa eller vill lära sig att läsa. Det är många korta ord och några längre men min dotter tyckte boken var lagom klurig som första bok att börja läsa, boken är rekommenderad för barn 6-9år.
Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...