10 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 41

Oj redan v41, veckorna till jul springer verkligen iväg.... 
Hur gör du rent tekniskt när du bloggar? vad använder du för bloggplattform (t.ex. wordpress, blogg.se, eller annan)? Använder du några andra appar, plug-ins eller liknande för att underlätta bloggandet? Har du några sociala tips för att på ett enkelt sätt underlätta delandeta v blogginlägg på socialamedier som Facebook och Instagram? 

Jag använder googles blogger (blogspot), innan bloggade jag personligt på blogg.se men bytte och den stora fördelen är att jag har båda mina bloggar samlade här under olika namn vilket underlättar att logga in och ut i tid och otid. För några veckor sedan skaffade jag instagram även här två, en åt bokbloggen (annajakiya) och en åt hundarna (svanstippen), jag har även försökt blogga från appen på min telefon MEN det går inte att lägga in bilder i inläggen vilket var lite vitsen med att blogga från telefonen.

Så om någon vet hur jag ska kunna blogga via appen/telefonen och få med bilder i inläggen kan ni gärna säga till :) Har även försökt få veta hur man kopplar ihop bloggen med instagram så vissa instagram inlägg blir blogginlägg men det verkar inte gå :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...