28 september 2016

Morgan Matson - Sedan du försvann

Det var Sloane som lyckades dra Emily ur hennes blyga skal och få hennes liv att kännas mer spännande, men precis innan det ska bli bästa sommaren någonsin så försvinner Sloane. Emily ringer, smsar och åker förbi Sloane flera gånger men utan resultat, ingen vet var Sloane är men en dag dyker det upp ett brev till Emily. Det enda som finns där i är en lista med tretton Sloane aktiga uppdrag och Emily kastar sig över uppdragen i hopp om att när alla punkter är gjorda så kommer hon hitta Sloane.
Till sin hjälp får hon oväntat hjälp av Frank Porter, en av de där populära killarna i skolan som hon aldrig har pratat med tidigare men när deras vägar korsas av slump så påbörjar de en vänskap de inte hade förväntat sig.

Alltså Sedan du försvann är helt underbar, Sloane har sina hemligheter och därför blir det som det blir men boken får ett avslut där alla trådar knyts ihop. Ja visst vissa delar i boken är väldigt förutsägbara, men det gör ingenting utan jag hade nog kunnat bli besviken om det inte hade blivit så som jag förväntade mig efter några kapitel in i boken. Men jag ser helt klart att den här boken hade kunnat ta ny riktning flera gånger och även ha ett annat slut men den är precis som jag vill ha den så jag hade nog inte velat ha den på ett annat sätt. Det finns många underbara karaktärer i den här boken och några träffar vi bara på som hastigast några får vi lära känna lite bättre och ja någon man verkligen ogillar eller stör sig på men de tar inte upp för mycket plats!

Betyg  av 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...