5 augusti 2016

Bokbloggsjerka 5 – 8 augusti (tema: semester)

Nu var det ett tag sedan jag var med på en jerka men kände att idag är det dags igen! 
Och Annika kör semester tema den här gången och frågan lyder så här:
Vad brukar du generellt göra på din semester? Kryper du upp i hängmattan/lägger dig på stranden med en god bok och låter vardagen försvinna eller är du mer stressad än någonsin under den här tiden? Har du något semesterläsningstips att dela med dig av? Hur skulle en perfekt semester se ut enligt dig? 

Jag har ingen semester, alternativ att en del tycker att jag alltid har semester, jag är mammaledig men sambon tar bara ut två veckors semester och under dessa två veckor har vi alltid MASSOR som ska göras på vårat hus och under dessa två veckor så tar vi tag i något/några större projekt ute och hoppas på riktigt bra väder. Iår har vi haft fler projekt än någonsin men efter 5 år i huset så vet vi vad vi saknar och vad vi vill ändra och vad vi vill ta bort.

Jag lägger mig gärna ute på en filt på gräsmattan eller i en bekväm solstol och läser när det är sommar, hammocken är också en plats där jag läser mycket. Semester lästips är nog dessa nya pocket böcker som brukar komma ut på våren/försommaren, där brukar det finnas många guldkorn och de ingår ofta i pocket reorna. 
En perfekt semester vore med hela min familj (sambo,barn, hundar, mina föräldrar,syskon och syskonbarn), åka bort och titta på massa av fina byggnader äta gott och umgås men med möjlighet att läsa också.


12 kommentarer:

  1. Hammock... det är något jag saknar på min balkong. Jag älskade att ligga i hammocken när jag bodde hemma :)

    SvaraRadera
  2. När jag var mindre höll vi alltid på att bygga ut/renovera på somrarna när pappa var ledig och hade semester, sådana projekt brukar ju ofta sparas till sommaren. Att ligga ute och läsa låter jättemysigt! Jag skulle gärna läsa ute, men så fort jag kommer ut så dyker myggen upp och de verkar älska mig :)

    SvaraRadera
  3. som tur är sommarkvällarna långa och ljusa

    SvaraRadera
  4. Nu känns det skönt att flyttat till lägenhet - inga renoveringsprojekt på sommaren :-)
    Pocket är den bästa formen!

    SvaraRadera
  5. Hammock - åh, det är barndomsnostalgi för mig! Älskade verkligen hammocken - som gjord för långa läspass medan man sakta gungar lite fram och tillbaka. Verkligen en rogivande möbel!

    SvaraRadera
  6. Jag väljer också pocketupplagan. Finns npg ingen bok jag inte kan vänta på - de kommer ju fort numera, de billigare och lättare böckerna!

    SvaraRadera
  7. Härligt att sitta ute och läsa.

    SvaraRadera
  8. En hammock vore mysigt att ha :)

    SvaraRadera
  9. Hammock vad mysigt! Och att ligga i gräset och läsa är inte dumt :)

    SvaraRadera
  10. Pocket är perfekt på sommaren!

    SvaraRadera
  11. De där renoveringsprojekten som hör sommaren till... Vi skulle behöva ägna oss mer åt dem, men det blir istället andra projekt.

    SvaraRadera
  12. en hammock har stått på min önskelista i flera år. pocket är bäst. kan bäras med överallt

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...