27 juni 2016

Veckans bokbloggsfråga: Vecka 26


Jag har inte riktigt haft tid med bloggen på senaste men jag hoppas det ska bli lite bättre nu. Så jag börjar med att haka på veckans bokbloggsfråga som barnboksbloggen håller i. 
Den här veckan är frågan:
Hur påverkar sommaren ditt bokbloggande? Lägger du ner mindre tid på bloggandet under sommaren eller lägger du tvärtom mer tid nu när du förhoppningsvis är ledig? Kommer du att köra några speciella teman, utmaningar eller tävlingar på din blogg under sommaren eller kommer du kanske ha ett semesteruppehåll istället? 

På sommaren ser jag helt klart mindre tv-serier så det borde finnas massor av mer tid till för läsning men när det är sommar så är det en trädgård att fixa i, massor av hundtävlingar och då även massor av hundträning, jag hjälper dessutom en kompis med hennes häst nu när hon är gravid, huset behöver fixas på utsidan och eftersom jag inte arbetar utan är mammaledig och den här sommaren med en nästan 6 åring och en 1 åring så har man fullt upp bara där. Så jag är inte mer ledig under sommaren utan jag har faktiskt mer fullt upp men jag försöker ta mig lite tid att läsa men det går också segt nu sedan min ögonsjukdom har blivit värre så det börjar närma sig att jag behöver opereras :( Så jag tror faktiskt att ifjol och den här sommaren så blir det mindre läst än tidigare, jag tror och hoppas att nästa sommar kommer det finnas mer tid till att ligga ute och läsa!! 

7 kommentarer:

  1. Ofta tänker man sig att man ska ha mycket tid att göra det man vill på sommaren, t.ex. läsa, men då har man ju ofta många andra saker som man måste hinna med att göra också.

    SvaraRadera
  2. mitt bokparadis tar i alla fall inte semester

    SvaraRadera
  3. Man tänker sig att man har så mycket tid för läsning på sommaren, men ofta får man fullt upp med en massa annat istället.

    SvaraRadera
  4. Andra saker kräver mycket mer tid på sommaren. Och andra människor, som vill träffas och grilla och leka och prata och... :)

    SvaraRadera
  5. Det brukar hända så mycket på sommaren att det blir mindre läsning än en tänkt sig har jag märkt ;)

    SvaraRadera
  6. en vet ju aldrig riktigt vad som händer på sommaren. den är mindre planerad och strukturerad. det får bli läsning och bloggande när tillfälle ges

    SvaraRadera
  7. Det lät som en hel del saker att göra! Oftast blir det ju mer att göra på sommaren än vad man först trott :) Skulle vara roligt om du ville vara med i min utmaning som handlar om sommarboktips! Du hittar mer om det här: http://nouw.com/moasbokhylla/moasbokhylla-25958975 .Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...