1 maj 2016

Månadsläsning [April 2016]

22. Sarah J Maas - Glastronen (4)
23. SJ Watson - Ett andra liv (2)
24. Ingrid Remvall - Fjärilarnas stad (5)
25. Sofie Sarenbrant - Avdelning 73 (4)
26. Robyn Carr - När snön faller (2)
27. Marie Lu - Rosensällskapet (3)
28. Ian Rankin - Knutar och kors (2)
29. Sebastian Fitzek - Psykbrytaren (2)

Totalt:8
Nya författare: 4
Tillhör en serie: 5
Rec.ex: 5
Svenska/Engelska 8/0
Hyllvärmare: 1
Tegelstenar(minst 500 sidor):  0
E-böcker/Ljudböcker: 0/0
Seriealbum: 
Besvikelse: Det blev väldigt många som inte riktigt föll mig i smaken, det blev fyra böcker med betyg 2, trist men det är skönt att läsningen ändå har flytit på.
Positiv överraskning: Fjärilarnas stad var helt klart bättre än vad jag trodde och månadens bästa. 

Min åsikt om månaden
Det flöt på i en väldig fart först, sen blev det mindre läst och mer recenserat och framför allt så har det hänt så mycket i det verkliga livet, jag har börjat hjälpa en kompis med hennes häst nu när hon är gravid. Agilitysäsongen är i gång och vi fixar utsidan på huset, och sen är det fullt ös på barnen.
Trodde faktiskt att jag skulle hinna läsa några böcker till och det hade behövts för det har flyttat hem pinsamt många böcker :(

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med så många böcker som du inte gillade. Men jag blir otroligt nyfiken på den där Fjärilarnas stad nu :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får mer lästid i maj :)

    SvaraRadera
  3. Trist med så många böcker som du inte gillade. Men skönt att det känns som om läsflytet har kommit igång :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...