8 maj 2016

Gabriella Ullberg Westin - Springpojken


Bok två i serien om Morden i Hudiksvall.
Än en gång får vi följa kriminalinspektör Johan Rokka, den här gången är det artonåriga Tindra som hittas död på Köpmanberget dagen efter sin student. Mordet på Tindra river upp allting Johan vet om Fannys försvinnande för tjugo år sedan även det hände på studentnatten.
Så Johan har svårt att vara fullt fokuserad på Tindras fall eftersom han hela tiden vill börja nysta i Fannys fall och verkligen få fram vad som hände då. Men allt snokande leder Johan till den grovt kriminella världen och återigen hamnar han öga mot öga med någon han helst hade glömt.

Jag gillade första delen Ensamfjäril, så det fanns förväntningar på den här boken och ja den klarade av mina förväntningar. Precis som jag hoppades så fick vi veta mer om Johan och Fanny i den här boken, mer hemligheter som Johan bär på kom också fram och den där chefen Ingrid fick sig en knäpp på näsan och vaknade nog upp lite grann och jag tyckte Johan drog ett smart drag för att slippa ha henne hängandes över sin axel hela tiden. Jag hoppas verkligen att det blir fler delar i serien och att bok tre kommer komma snart.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon harpercollins

2 kommentarer:

  1. Den här boken, eller serien för den delen, har jag inte hört talas om tidigare men det lät väldigt intressant. Och bra betyg med!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du läst Springpojken och att du gillade den :-)
    Hälsningar Gabriella

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...