27 april 2016

Sebastian Fitzek - Psykbrytaren


Under några veckor försvinner tre unga kvinnor spårlöst i Berlin, på den sjunde dagen återfinns de på ett skabbigt hotell, till syntes oskadda men psykiskt nedbrutna. Ingen förstår vad som har hänt kvinnorna och förövaren slutar lika plötsligt som den började.
I tidningarna kallas förövaren för Psykbrytaren och strax före jul aktiv igen och dyker den här gången upp på en psykiatrisk klinik. Till sin fasa inser snart personalen och patienterna att psykbrytaren är på kliniken, men de vet inte vem det är och de kan inte ta sig därifrån eftersom det utanför pågår en snöstorm.

Den här boken var inte riktigt vad jag hade förväntat mig, jag trodde den skulle vara läskigare/mer spännande och kanske inte att upplösningen skulle vara så som det var. Boken var bra bitvis men hade många sega delar och den känns inte som en psykologisk thriller, snarare en spänningsroman.
Sebastian Fitzek är tydligen en av tysklands främsta thriller författare och många av hans böcker har blivit bästsäljare, men det här är enda boken som finns översatt på svenska, eftersom han tydligen ska ha skrivit riktigt bra böcker så kommer jag läsa om någon mer blir översatt men skulle det inte hända så kommer jag inte sörja det.
Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...