11 mars 2016

Bokbloggsjerka 11-14 mars

Fredag och de är jerka igen :) Den här veckan är frågan "Vilken är din favorit när det gäller ljudböcker? har du någon favorit uppläsare?"

Jag har provat på ljudböcker, men när jag kör bil fungerar det inte för jag tappar fokusen så lätt, när jag är ute och går så vill jag vara uppmärksam på vad som händer runt omkring och eftersom jag har 4 hundar som jag går med samtidigt så tar de en del koncentration och när jag jobbar med huset eller i trädgården skulle det fungera, så länge jag inte samtidigt har barnen då måste jag ha ett öra på dom.
Så  i framtiden kanske det kommer bli mer lyssnaden men inte i nuläget. Jag har ingen specifik uppläsare jag gillar, lyssnade på någon barnbok som ljudbok på radio och hon var helt okey, Stefan Sauk är väldigt bra och sen finns det en del dåliga oxå men jag har lyssnat för lite för att ha någon vettig uppfattning.

14 kommentarer:

  1. Ja ska man ha koll på annat kan det var knepigt. Däremot blir jag skrämd ibland när jag lyssnar, någon kommer plötsligt in genom dörren och är man då inne i en deckare...Då blir det illtjut.

    SvaraRadera
  2. Jag läser inte heller ljudböcker i nuläget. Men man kanske kan få några bra tips under helgens jerka.

    SvaraRadera
  3. Bland barnböcker finns det fantastiska fynd att göra! Toivo Pawlo med "Loranga, Masarin och Dartanjang" har ingen åldersberänsning, inte Ture Sventon med Helge Skoog heller. Till exempel.

    SvaraRadera
  4. Jag har egentligen väldigt svårt att se när det skulle passa med en ljudbok, men det är säkert jättebra för den som klarar att lyssna :)

    SvaraRadera
  5. När jag är ute och går tycker jag det är trevligt att höra naturen, fåglar och så. Har man hundar vill man ju såklart höra om det kommer bilar också så man hinner samla in dem. :)

    SvaraRadera
  6. Ljudböcker är ingentingh för mig.

    SvaraRadera
  7. Det är klart att med fyra hundar och barn så är det inte så lätt att kunna lyssna på promenader exempel :)

    SvaraRadera
  8. Jag har också testat att lyssna på ljudböcker när jag kör bil, men det har inte funkat för mig heller :)

    SvaraRadera
  9. Jag har lyssnat på några böcker då jag kört bil och nu tänker jag testa ljudbok på gymmet då jag tycker att det är så himla tråkigt att gå på gåbandet.

    SvaraRadera
  10. Oj hade jag haft 4 hundar hade jag nog inte lyssnat på promenaderna :) Men nu med en brukar jag ha i hörlur i ett öra, sen ett öra "fritt :P

    SvaraRadera
  11. jag lyssnar inte mycket på ljudböcker för jag vill läsa och hålla i en bok. men ibland gör jag ett försök. med skiftande resultat. inläsaren måste vara jättebra annars tar irritationen överhanden

    SvaraRadera
  12. Jag lyssnar inte på ljudböcker, har inte hittat rätt tillfälle!

    SvaraRadera
  13. Ljudböcker kräver sitt tillfälle! Och att gå en promenad med hunden är faktiskt inte (borde inte vara) tid för slölyssnande - man går ju MED hunden, inte bara bredvid den!

    SvaraRadera
  14. Så är det nog, går ju inte att fokusera på två saker samtidigt, nång gång sviktar koncentrationen och då blir det svårt :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...