27 januari 2016

John Green - Pappersstäder


Quentin har alltid spanat in sin granne Margo, när de var små lekte de tillsammans men nu är Margo iögonfallande och äventyrslysten. Men en natt när öppnar hon fönstret till Quentins rum och kliver in i hans liv igen och lyckas övertala han att följa med på en hämndaktion.
Quentin kan inte säga nej till att få umgås med Margo och han har sin livs natt men nästa morgon när han kommer till skolan så är hon inte där och dyker inte upp nästa dag heller utan Margo har försvunnit. 
Det är inte första gången Margo har försvunnit och nu när hon är 18 så kan polisen ingenting göra och hennes föräldrar är mest irriterade. Men de berättar att när Margo försvinner så brukar hon ofta lämna knasiga ledtrådar efter sig men de brukar inte hitta dessa förens hon redan har hunnit komma tillbaka. Men den här gången är det Quentin som letar efter ledtrådarna och han måste hitta Margo om det så är att hon är död men han kan inte acceptera att hon bara har försvunnit. 

Spoiler varning!
Alltså jag fastnade inte för någon karaktär, jag får inte riktigt ihop det att nördiga Quentin skulle få lite bättre status efter att ha varit taskig med Margos så kallade kompisar. Han har inte haft en relation med Margo på flera år men är som en liten hundvalp och gör allt hon ber om och när han hittar henne så är det bara konstigt och hon vill inte bli hittad(men varför gjorde hon ledtrådarna då) och Quentin hade äntligen tappat intresset. Nej det här var ingen bok för mig.
Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris

3 kommentarer:

  1. Åh, jag som hade lite förhoppningar på den här. Läste Katherineteorin i somras men fastnade inte alls :/

    SvaraRadera
  2. Så skönt att jag inte var ensam med att inte gilla denna bok. Känns som varenda en hyllar den men jag förstår helt ärligt inte vad det är som gör att alla gillar den för mig föll den inte i smaken heller.

    SvaraRadera
  3. jag gillade den boken jätte mycket :) hehe.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...