28 oktober 2015

Stephanie Perkins - Lola och pojken i huset bredvid

Lola Nolan tycker om att klä sig annorlunda och hon lever med två pappor, men det är ingenting folk bryr sig om eftersom hon lever i San Francisco där det är helt okey att vara annorlunda. Lolas liv är väldigt bra nu när hon har träffat en ny kille, en äldre sexig rockmusiker som heter Max.
Men hennes pappor gör deras relation lite komplicerad när de anser att Max är lite gammal så Lolo måste höra av sig när de är ute och de har obligatoriska söndagsmiddagar med hennes pappor. 
Sen händer det som inte får hända, Lolos grannar flyttar tillbaka och så även Cricket Bell, Lolas första kärlek. Lola som har gjort allt för att förtränga de känslor hon hade för Cricket när han och hans familj flyttade måste nu göra upp med det förflutna för att kunna gå vidare och fokusera på sitt förhållande med Max. 

Jag gillar den här boken mycket på grund av Lola men ännu mer på grund av att vi får träffa Anna och Etienne (Anna och den franska kyssen)igen, så vi får ta del av hur det gick för dem efter boken.
Boken är så himla förutsägbar och det är väll egentligen ingenting som överraskar med bokens innehåll, det är helt klart en mysig bok som man fort har läst men en twist hade gärna fått förekomma så man inte bara av att höra bokens titel skulle veta hur boken skulle sluta och av baksidestexten förstod man direkt vilka problem som skulle hanteras under vägen till slutet.
Men vänta nu, jag sågar boken, fast jag gillar den, jag hade gillat boken mer om det hade funnits någon twist och jag hade gillat boken mindre om inte Anna och Etienne hade varit med.
Betyg 3,5 av 5
boken finns att köpas på  adlibris cdon

1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...