24 juni 2015

Mo Hayder - Behandlingen



Döm om min förvåning när jag fick hem den här boken och kände att det var något bekant när jag läste om handlingen och det visade sig att bland mina olästa böcker så står en Mo Hayder bok men med titeln Trädens tystnad. Jag visste inte att vissa böcker redan har getts ut på svenska, så om någon vill ha Trädens tystnad så är det bara säga till så kan ni få den mot fraktkostnaden. 

En man och en kvinna hittas fastbundna i sin bostad i södra London, de är uttorkade och misshandlade men det som är ännu värre är att deras åtta åriga son är försvunnen. Man har inga ledtrådar efter förövaren och man vet inte hur länge pojken har varit borta så poliserna känner att de inte har lång tid på sig om de ska hitta pojken vid liv.
Fallet kryper in under skinnet på kriminalinspektören Jack Caffery för det här med försvunna barn får han alltid att tänka på sin försvunna bror som man aldrig hittade.


Jag gillade boken och storyn men den blev lite seg där i mitten, om det inte bara var jag som var ofokuserad och var trött. Men äntligen fick vi veta lite mer om Jacks bror och vilken hemsk story det är när det är barn som försvinner och far illa! 
Och sen att förövaren är så där sjuk och tvingar andra att göra hemska saker, nej usch!!
Bara hoppas nu det kommer mer böcker om Jack Caffery, det känns som att serien har mer att ge.


Betyg  4 av 5
Boken finns att köpas på adlibris  cdon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...