24 maj 2015

Tv - serier [v21]

Stalker s01x20 *serieavslutning*
Så synd de bestämde sig för att lägga ner Stalker, det är en av mina favoriter av nykomlingarna i vinter. Men det kändes lite överraskande att Jack och Maggie skulle få ihop det, jag som i början på serien tyckte att han var obehaglig och opålitlig.

2 broke girls s04x22 *säsongsavslutning*
Jag tycker ju inte riktigt att den här serien tar sig någonstans utan den står mest och trampar och har tappat väldigt mycket. Så får se om det blir att se nästa säsong.

Chicago PD s02x23 *säsongsavslutning*
Hank försöker verkligen hjälpa Erin men hennes mamma vill ha ner hon i skiten igen så hon får tillbaka sin dotter.  Erin tog droger i förra avsnittet så nu när hon skulle lämna urinprov så gjorde hon inte det för hon visste att hon skulle få problem när det visar positivt, hon sa till och med upp sig från jobbet och bad sin mamma säga åt Hank att hon inte vill ha han i sitt liv just nu.

Adam friade till Kim, visst det har gått fort men är bra om någon i den här serien har ett kärleks liv, sen så passar dem så bra ihop! Kim fick börja patrullera igen och Kevin fick tillbaka sitt jobb nu när han blivit fri efter misstankarna om han som tog livet av sig i häktet.
Olinsky fick ett samtal från en som sa att hon är hans dotter och hon verkade sitta i häktet eller liknande och behövde hjälp. Det vill jag se mer av i nästa säsong.

Finding carter s02x08
Carters kompis Madison kommer och hälsar på och pratar så klart om Lori mest hela tiden och om hur bra liv Carter hade då. Sen att Lori så klart ska försöka ta livet av sig, antagligen bara ett dåligt försök för att få Carters uppmärksamhet, förstår inte ens att infon går fram till Carter, borde Lori inte ha nå besöksförbud aktigt?
Tyler och Max fick då rensa luften lite och det känns som att det kanske blir dem igen så småningom, jag hoppas då det!

the Flash s01x23 *säsongsavslutning*
Barry får ett erbjudande som gör att han får en chans att rädda livet på sin mamma, men hans pappa vill inte att han ska göra det men Joe tycker att han ska göra det. Så Barry är diplomatiskt och gör ett mellanting, vilket jag inte alls var beredd på.
Jag var inte heller beredd på att Eddie och Iris skulle reda ut allting och att han sen skulle visa på det där sättet att han älskar Iris mer än allting annat. Att han "Jag tar en för laget för att jag vill vara en hjälte i dina ögon Iris", neeeej jag gillade ju Eddie som karaktär!

Men jag förstår inte varför Caitlin och Ronnie akut gifte sig.
I vilken av världarna är det Barry och Iris kommer gifta sig? Den vill jag inte ska hända iaf ;)
Barry försöker rädda staden och hela jorden men vi vet inte hur det kommer gå och vad som kommer hända, utan det får vi vänta till nästa säsong innan vi får veta!  Men jag gillar att så mycket hände i säsongsavslutningen och att vi fick lite obesvarade frågor!

iZombie s01x10
Just ja Livs pojkvän dog ju i förra avsnittet, grymt trist!
Major tror att han har blivit knäpp när han sköt en kille som varken lämnade blod efter sig eller riktigt dog, han har lagt in sig på ett mentalsjukhus men där får han veta av en annan att det finns zombies.
Jag tycker Liv borde berätta för han om zombiesarna.

Rookie blue s06x01
Andy blir överfallen av en serievåldtäktsman, men antagligen så var det Traci han var ute efter. Det är så typiskt att nu när Andy och Sam har fått ihop det igen så nej då ska hans ex vara gravid med hans barn vilket kommer komplicera allting igen, och jag som helst hade sett att Andy skulle välja Nick för Sam betyder alltid problem. Och på tal om problem, Chris har en affär med chefens fru/sambo och det kommer inte sluta bra det förstår man ju.
Och den nya tjejen som börjat hos dem är inte så reko som man kan tro utan hon är nog snarare ett ruttet ägg så vi får se vad hon kommer ställa till med!

Remedy s02x09-10 *säsongsavslustning*
Äntligen inser alla att Griffin inte bara är missbrukare utan sprutnarkoman, och det kändes faktiskt som att deras alkoholiserade mamma var rätt person att prata med han för hon förstår båda sidorna.
Men sen att hon hade baktankar för att komma närmare Griffin, genom att nonchalera hans missbruk och säga att andra måste lära sig att älska en som man är, och hon är alkoholist som dricker.
Griffins chef steppade verkligen upp och hade det mest vettiga samtalet med Griffin.
Sandy krockade med en lastbil men allting gick ju bra som tur var.
Peter åkte, men återvände när Sandy krockat och Melissar har verkligen taggarna utåt och vill inte alls att fördjupa sin relation med Peter utan försöker pusha iväg han men han bestämmer sig för att stanna vilket jag verkligen tycker är bra för serien.




1 kommentar:

  1. Jag trodde jag såg sista avsnittet av Stalker nu i veckan (har spelat in från TV), men det visade sig att Kanal 5 av någon väldigt outgrundlig tanke beslutade att säsongsavslutningen skulle vara efter avsnitt 18. Fattar inte hur de tänkte där. Och inte heller fattar jag varför de lagt ner serien, den är ju bra.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...