3 maj 2015

Tv - serier [v18]

the Blacklist s02x19
Jag gillar utvecklingen serien tar, att Elizabeth får veta mer och mer om allting och att det är Tom som hjälper henne att få veta mer om sanningen. Sen är det så gulligt att han insåg att han verkligen älskar henne fast det till en början bara var på låtsas.

Finding carter s02x05
Blev ju inte förvånad när Elizabeth och David påbörjade vid sidan av förhållanden.
Är så less på Taylor som bara surar jämt men hon fick då veta mer om sanningen om David och Loru nu i alla fall och vi får väll se när hon börjar inse själv att hon fortfarande gillar Max. Max som trodde att Crash satt dit han men det visar sig vara så att Crash släkting inte är så hederlig och med tanke på vad som händer i nästa avsnitt så antar jag att Crash? och Max? går till Elizabeth för att få hjälp och därför de går in i verkstan för att leta efter knarket.
Jag gillar att Crash har ändrat på sig men såg ju dock ut som att han försvinner i nästa avsnitt igen.. men om det är för evigt eller ens frivilligt vet vi inte än.

iZombie s01x07
Haha så roligt att Livs dejt helt plötsligt blev gay ;) Det här avsnittet var nog bäst än så länge, det ska bli så spännande att se hur serien fortsätter växa för den växer verkligen för varje avsnitt.

the Flash s01x20
Harrison lurade dom och vet att alla vet sanningen om han nu och han tog med sig Eddie? Det förstår jag inte riktigt varför han gjorde men det får vi nog veta i nästa avsnitt.
Sen att Eddie och han som snott Harrisons kropp är släkt, Eddie är hans pappa? 
Ett riktigt bra avsnitt, och nu hoppas jag Cisco inte kommer dö som vi har fått se tidigare.
Men Barry som polischef och gift med Iris, jag tycker ju Barry och Iris är som syskon och bästa vänner jag vill inte ha någon kärleksrelation där.

Chicago fire s03x21
Det var väll inget super avsnitt, en ny tjej som jobbar i ambulansen och jag har ingen åsikt om henne än. Dawson och Casey har vibbar igen så det kanske blir dom IGEN!

Chicago PD s02x20 & Law and order svu s16x20
Läskig snubbe den där mördaren som våldtog och hade sig och vad var det egentligen med det gröna nagellacket och varför hade han just den där typen av tjej han alltid valde, brunt hår, brunaögon och ung. Så trist att Nadia dog, hon som äntligen tagit tag i sitt liv och ville bli polis.
Men att man inte kunde hitta mer dna och sånt från mördaren när han hade så många offer och de kanske skulle ha ringt csi de hade bundit han direkt till gravplatsen ;)

Arrow s03x21
Jag får lite känsla av att det som hände mellan Oliver och Felicity i förra avsnittet kommer rädda Oliver och få han att inse vem han egentligen är. En kyss från den älskade stuket.

Thea tycker jag inte alls är så förändrad, mer att hon blev skörare som hon var innan hon började umgås med Malcom.

the Following s03x10
Joe dog och jakten på Theo är det vi kommer få se i fortsättningen.
Att Joe egentligen bara ville få höra att han och Ryan är typ kompisar har man ju förstått ett bra tag och i den här säsongen har Joe varit ovanligt normal och inte så crazy.
Däremot skulle Ryan behöva en tripp på psyket för han har spårat ur och lär bara gå ner sig ännu mer nu men det kanske skulle hjälpa om han fick veta att han ska bli pappa?
Det här avsnittet kändes som ett säsongs eller till och med serie avslut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...