13 april 2015

Unni Lindell - Brudkistan

Bok nr 10 i serien om Cato Isaksen.
Maike Hagg är tolv år gammal och på psykiatrins barndag för att umgås med andra barn som har föräldrar som är inlagda. Men Maike återfinns död i källaren, hon ska ha trillat ner från en stege och slagit huvudet i stengolvet. 



Det har snart gått tjugofem år sedan Maike dog när en av de andra flickorna som var med på barndagarna har tänkt skriva i tidningen om vad som egentligen hände på psykiatrin och speciellt vad som hände Maike.  Men efter att kvinnan berättat vad hon har tänkt skriva så återfinns hon död och en av de andra kvinnorna befinner sig i livsfara. 


Marian Dahle får i uppdrag att skydda kvinnan medan Cato Isaksen och hans team arbetar för att hitta mördaren och att få fram om vad som egentligen hände Maike. 


Det här var faktiskt första boken av Unni Lindell som jag har läst fast jag har hela serien hemma, men nu efter att ha läst den här känner jag att jag måste ta tag i de övriga böckerna oxå!
Så jag kan inte säga om den här boken är bättre eller sämre än annat Unni har skrivit eller om det är en bra eller dålig bok i serien men jag gillade den, förutom att slutet blev lite hastigt och luddigt och man får vänta på nästa bok för att få veta vissa saker som man kanske vill veta om huvud karaktärerna.

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på   cdon  adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...