7 mars 2015

Lauren Oliver - Pandemonium

Del två i trilogin om Lena och en värld där kärlek är någonting förbjudet. 

Lena är i vildmarken men hon måste kämpa för att börja orka saker igen, förlusten efter Alex har tagit hårt på henne och först har hon svårt att motivera sig till att kämpa vidare men när hon väl fått en push i rätt riktning så börjar det gå lättare och lättare. 

Men att hela tiden leva på flykt är inte lätt och att man ibland känner att man inte vet vem som man kan lita på för att det finns fiender som vill döda en, men även vänner som är villiga att utnyttja en för att få en stor fördel i det pågående kriget. 

Det är nu ett bra tag sedan jag läste del ett men äntligen tog jag tag i att läsa pandemonium och jag har ju även Rekviem hemma som jag har tänkt läsa snart. Det är en riktigt bra trilogi och jag vill läsa mer och mer för jag vill verkligen veta hur det här kommer att sluta.
För i grund och botten handlar det om att överleva, men när folk blir manipulerade hit och dit så är det inte så lätt att egentligen veta vad som är rätt och fel för ingen verkar få ta del av all fakta utan bara det som gynnar andra att man vet om. 
Väldig spännande cliffhanger i slutet på den här boken så jag är glad att jag inte läste den när den nyss hade kommit utan nu kan läsa sista delen med en gång.
Betyg 5 av 5

1 kommentar:

  1. åh, vill också läsa den. läste första för mer än ett år sen.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...