28 februari 2015

Jonathan Hayes - En grym död


Bok #2 i serien om rättsläkaren Edward Jenner.

Efter att ha fått sparken och inte få jobba kvar i delstaten New york, så har han via en gammal kollega och vän fått hoppa in som vikarie i en liten stad vid kusten, Douglas county i Florida.
Men ingenting är som det först verkar och först får han obducera två ruttna kroppar, en mördad man och en kvinna som återfinns i en sjunken bil. Det visar sig sedan vara Jenners vän och fru, och detta gör att han inte kommer ge sig utan han ska till varje pris hitta mördaren. 
Det leder till en katt och råtta lek och mångas liv hamnar i fara och tillslut vet han inte var han ska vända sig för att få hjälp eftersom vem som helst kan vara inblandad i den kriminella verksamhet som pågår på orten. 

Jag gillar den här typen av deckare/thriller, där det händer mycket och det är hög fart och man vill läsa vidare för att se hur det går och vilka som överlever. Det är rätt skönt att man redan i första boken fick veta lite om vad Edward Jenner bär i sitt bagage och att hans liv inte är en dans på rosor. Däremot blir boken lite väl detaljerad ibland,to much information, jag vill inte veta för mycket detaljer vid en obducering speciellt inte om jag försöker äta någonting när jag läser :)
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris 

1 kommentar:

  1. Den här serien har jag helt missat. Borde man kolla upp den alltså?

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...