17 januari 2015

Alex Kava - Stanna inte här

Äntligen har jag fått tag i så jag kan se exakt vilken ordning Maggie O'dell böckerna ska vara och vet då oxå att jag saknar bara en bok i serien så den hoppas jag på att kunna få tag i på något sätt.
Men Stanna inte här är i alla fall bok #11. 

Att det försvinner personer efter motorvägarna är ingen nyhet, men Maggie och Zeke upptäcker att kvarlevorna efter en kvinna som hittas i en vägtrumma kan ha ett samband med andra mord. Och med en karta som enda ledtråd ger de sig ut och letar mil efter mil, rastplats efter rastplats.
Men det dyker upp oväntade ledtrådar från en person som sitter i fängelse men att han har en plan med sina ledtrådar förstår alla men inte hur hemsk hans plan egentligen är, för han har ett extra gott öga till Maggie och skulle gärna se henne i sin samling av döda personer.


Alex Kava kan verkligen det här med att leverera spännande storys och jag gillar ju Maggie och Zeke karaktärerna och det är inte bara samma karaktärer i böckerna utan man får ta del av vad som händer mellan böckerna och det lämnas inte lösa trådar utan vissa tas upp i nästa bok.

Betyg 4 av 5
boken finns att köpa på harlequin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...