30 november 2014

Jenny Forsberg - Akrobaten

Det här är Jennys debutroman och hon har verkligen lyckas träffa mitt i prick i sina beskrivningar av känslor och familjedramatik och alla dessa lögner.

Boken handlar väldigt mycket om Leila, hur hon en dag får nog när hon inser att hennes make än en gång ljuger och sysslar med saker bakom ryggen på henne fast det var exakt det som gjorde att de separerade förra gången.
Barnen Anna och Victor är tonåringar och tar föräldrarnas separation lite olika men de har mesta dels fokus på sina egna liv och intressen och försöker helt enkelt hitta vilka de själva är.
Anna använder alkohol, droger och fyllesex som ett sätt att fylla sina tomrum medan Victor lägger full fokus på att träna gymnastik för att slippa tänka på hur hemskt han tycker att det är i skolan.

Jag trodde faktiskt inte att det här skulle vara en bok för mig och jag blev glatt överraskad hur jag ville läsa mer om karaktärerna hur mycket känslor som for genom en när man läste om olika saker som hände och vad som sas och gjordes. Själva storyn känns så nutida och verklighetstrogen att man inte hade varit förvånad om Jenny egentligen satt och skrev om grannfamiljen.
Så tack snälla Jenny för att du hörde av dig och frågade om jag ville läsa din bok!


Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon

1 kommentar:

  1. Tack för en fin recension! :-)

    Glada hälsningar Jenny Forsberg
    http://jennyforsberg.nu

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...