30 november 2014

Charles Dickens - En julsaga

Jag gillar när omslagen har något med handlingen i boken att göra, så varken förstår eller gillar det här omslaget.

Boken då, alltså de flesta har nog hört talas om Charles Dickens en julsaga som handlar Ebenezer Scrooge, som är en snål gammal kapitalist som helt blir hemsökt av spöken på julaftonsnatten och får en inblick i hur andra människor ser på han som person.
Och han gillade inte riktigt det han såg och bestämmer sig för att faktiskt hjälpa de som behöver det och ger sitt egna liv en större mening.

Jag har sett storyn filmatiserad några gånger och tror även att jag har läst den här i någon variant tidigare så det är lite som att bedöma en omläsning vilket är väldigt svårt och extra svårt är det när det är en klassiker. 

1 kommentar:

  1. jag älskar detta omslag :) trots att det inte har något att göra med handlingen. Började på denna nyss men blir till att fortsätta imorgon igen här ska upp tidigt imorgon :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...