24 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24 – 27 oktober

Äntligen fredag och en ny jerkfråga :)
den här gången gav Annika oss en lätt fråga, vilken eller vilka böcker läser du just nu?


Just nu är det väldigt mycket fokus på att läsa rec.ex och jag har en enorm hög med böcker jag vill läsa NU NU NU NU!! :/
Men en bok som är påbörjad är
Sharon Bolton -  En mörk och förvriden flod,
den tar nog slut under helgen och då har jag tänkt på börja någon av dessa...
Mats Ahlstedt - Ondskans spår
Belinda Bauer - Livets och dödens villkor

Ian Rankin - Knutar och kors
Kami Garcia - Den sista prövningen


23 kommentarer:

  1. Du verkar ha fullt upp ett tag

    SvaraRadera
  2. Några av de böckerna har jag också liggande och de ropar högt :)

    SvaraRadera
  3. Jag börjar bli lite sugen på att läsa något av Ian Rankin faktiskt. Bara det här med att veta var man ska börja...

    SvaraRadera
  4. Jag hade läst Bauer härnäst om jag hade varit du! :)

    SvaraRadera
  5. "En mörk och förvriden flod" har jag läst skall vara en spännande bladvändare som utspelas i Londonmiljö - låter inte dumt alls faktiskt så här i höstrusket. Inväntar recensionen. Ha en skön helg! :)

    SvaraRadera
  6. Har också några av de böckerna liggande.

    SvaraRadera
  7. Belinda Bauers Livets och dödens villkor läste jag ut igår, gillade den precis som hennes andra böcker :)

    Har också en massa rec.ex på hög men bortsett från Blod&Stjärnstoft tänkte jag ta en liten paus med dem för att hinna läsa de två andra böckerna som fick vara med i mitt svar i veckans jerka.

    SvaraRadera
  8. Bolton måste jag börja på snarast! :)

    SvaraRadera
  9. Känner igen mig. Högen växer. Du verkar ha många smaskiga mord att se fram emot. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag får liiiiiite panik över alla rec-ex som ligger och väntar. vill såklart läsa alla men hua det ligger lite väl mycket rec-ex och väntar

    SvaraRadera
  11. Boltons bok längtar jag efter att få läsa! Hoppas jag kan lägga vantar på den snart!

    SvaraRadera
  12. Inga problem med sysslolöshet för dig :)

    SvaraRadera
  13. Rankin och Garcia är säkra kort tycker jag :)

    SvaraRadera
  14. Jag har också "Knutar och kors" liggande, jag har ju läst den, men det är ju ett antal år sen. Det där hör till den kategorin böcker att det kan hända min pappa får överta den sen när jag läst den.

    SvaraRadera
  15. Ja nu är det många rec-ex men det är himla kul också.

    SvaraRadera
  16. oj då, det var mycket på en gång!
    det ena mer spännande än det andra!

    SvaraRadera
  17. Boltons och Bauers kunde jag inte hålla mig med så jag har redan läst dem i somras (på engelska) :-)

    SvaraRadera
  18. Mats Ahlstedt är känd för oss göteborgare.

    SvaraRadera
  19. Vågar inte riktigt börja på Boltons nya bok än.. Har sett fram mot den så mycket och nu är jag rädd att bli besviken!

    SvaraRadera
  20. Recexen har verkligen en viss förmåga att ramla in så här års. Men det är så kul att läsa alla nya böcker.

    SvaraRadera
  21. Flera av dem skulle jag oxå vilja läsa, så mycket böcker, så lite tid!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...