5 september 2014

Bokbloggsjerka 5 – 8 september

Fredag och äntligen jerka, förra helgen hade jag inget internet så idag har jag äntligen internet och kan göra en jerka igen efter sommar uppehållet :)

Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlig tid? 

Så fort jag har hundra sidor kvar i en bok så måste jag läsa klart den men vissa böcker håller i en från första sidan men problemet blir när det här händer på kvällen, för då måste jag läsa klart boken annars drömmer jag om boken eller vaknar mitt i natten och måste läsa.
Sen finns det så klart några böcker som man somnar när man försöker läsa för att man inte fastnat för handlingen eller karaktärerna eller boken är bara seg eller tråkig.

Men när man har läst de där böckerna som håller en uppe på nätterna då blir det sen svårt att hitta en ny bok som man fastnar för, man kan behöva en paus och smälta en riktigt bra bok.


15 kommentarer:

  1. Det finns inte mycket, om något, som kan få mig att vara vaken på natten :)

    SvaraRadera
  2. När jag var yngre kunde jag läsa nätterna igenom om boken var bra, men nu är man gammal och "klok" och förstår att det inte riktigt funkar så bra.
    Mia

    SvaraRadera
  3. En bra bok kan man ju bara inte lägga ifrån sig.

    SvaraRadera
  4. drömma kan jag men behöver inte läsa klart.

    SvaraRadera
  5. just så är det med bvra böcker. Vad läser man sedan?

    SvaraRadera
  6. Då är du verkligen inne i det du läser om du tillochmed drömmer om boken :)

    SvaraRadera
  7. Riktigt så är det inte för mig. Men jag vet att jag missade en massa viktiga saker när jag läste Da Vincikoden.

    SvaraRadera
  8. Jag brukar somna ganska fort när jag väl gå och lägger mig oftast till en ljudbok!

    SvaraRadera
  9. Jag kan läsa länge men inte hela natten. Kanske ett ålderstecken?

    SvaraRadera
  10. Läser ibland nätterna igenom, även om jag långsamt blir äldre och klokare (eller kanske bara mer beroende av sömn...) så nu händer det oftast på semestern och helger.

    SvaraRadera
  11. Det där med få sidor kvar i boken och det egentligen är dags att sova, där känner jag igen mig. Jag måste oftast läsa klart boken helt om jag enbart har 50 sidor eller så, innan jag släcker lampan.

    SvaraRadera
  12. Håller med om att det är olika med olika böcker. Men att somna när jag läser gör jag aldrig.

    SvaraRadera
  13. Håller med om att det är olika med olika böcker. Men att somna när jag läser gör jag aldrig.

    SvaraRadera
  14. Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening. det känns ovant och skumt...

    SvaraRadera
  15. Håller med dig med den där sista meningen :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...