18 september 2014

Alex Kava - Jagad av elden

Del 10 i serien om Maggie O´Dell.

En lagerbyggnad i Washingtong D.C. börjar brinna och utredarna ser likheter med bränder som nyligt inträffat men den här gången finns det offer.
När Maggie som är FBI agent blir inkallad för att hjälpa till med att hitta den skyldige så inser hon att det inte bara är en pyroman som råkade döda någon utan personen är riktigt farlig och iskall så vad som helst kan hända.


Vi får lära känna Maggies bror Patrick lite mer och även Maggies mamma och det blir lite familjedrama men kul att få lite mer djup i personligheterna.

Gah värsta cliffhangern och jag har ingen aning om när nästa bok kommer på svenska, jag vill ju veta mer NU! Jag gillade den här boken, det hände väldigt mycket utan att man får veta för mycket eller får veta vem som är skyldig tidigt i boken. Sen blir det lite jobbigt när det kändes lite som att man bara avslutade boken mitt i och bestämde sig för att göra en cliffhanger och fortsättning i nästa bok! Jag vill veta allting när jag stänger boken, alternativt ha nästa del nära till hands ;) 

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  harlequin

1 kommentar:

  1. Bara älskar Alex Kava. Var hittade du den här boken. Tycker det är svårt att hitta hennes böcker på svenska. Hatar att läsa engelska

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...