31 augusti 2014

Amanda Hellberg - Döden på en blek häst

När Maja Grå var tio år så försvann hennes mamma, nu har det hunnit gå tio år och Maja vill lämna allt det smärtsamma bakom sig och flyttar därför till England.
Men innan Maja ens har hunnit påbörja studierna på konstakademin i Oxford så har det förflutna hunnit i kapp henne eftersom hennes mamma är hittad, och hon har blivit mördad i England.
Maja börjar inse att hon kanske inte riktigt är som andra utan hon ser och känner mer än vad andra ser och det verkar som att hennes mamma vill berätta någonting för henne.
Men snart är det inte bara hennes mamma utan även någon som har bott i hennes rum på skolan, och Maja börjar känna sig halvt tokig och vet snart inte vad som är verkligt och inte.


En spännande bok men skräckroman vet jag inte om jag riktigt tycker att det är. Lite för overklig och konstig för att jag riktigt skulle gilla boken och sen så stör jag mig på svengelskan som författaren har skrivit, halva meningar på engelska. Visst boken utspelar sig i England men ändå det är bara irriterande och det finns de som inte är så bra på engelska kan bara tänka mig hur irriterande det måste vara för dom som fastnar vid det.
Nej jag föredrar om en bok är skriven på ett språk. 

Betyg 3 av 5
Boken finns att köpas på   adlibris  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...