28 maj 2014

Mari Jungstedt - Den man älskar



Del 12 i serien om Anders Knutas och Karin Jacobsson och ja man kan fråga sig när serien ska få ett slut men samtidigt så gillar jag de här böckerna, man känner till karaktärerna fast själva storyn varierar lite i kvalité, men det kanske beror på vad jag gillar att läsa och inte...

Förra boken slutade lite spännande så där men den här boken hade gjort ett litet skutt i tiden så vi hoppade helt enkelt över den biten jag hade velat ha med. Man vill ju få läsa mer om det som slutade så spännande inte bara hoppa över upplösningen och få det lite halvt återberättat.
Jag har även insett att böckerna i den här serien inte återberättar speciellt mycket alls om vad som hände i förra boken, vilket kan vara en stor fördel ibland när man glömmer bort vissa delar.

Mäklaren Sanna Widding hittas död några kilometer i från den fina kalkstensgården som hon har fått i uppdrag att sälja och som var den plats hennes make och kollegor vet att hon skulle till när hon försvann.  Men familjen som ska sälja huset är inte överens om försäljningen och när Knutas och Karin börjar gräva lite så kommer mörka hemligheter upp till ytan.

Jag tyckte inte att själva mord storyn var speciellt imponerande eller intressant utan mest bara någonting jag inte hade läst än... Den här serien behöver ett lyft i sina huvudkaraktärer och även en riktigt bra mord story om den ska fortsätta vidare.
Betyg 3 av 5

Boken finns att köpas på   Adlibris  Cdon




1 kommentar:

  1. Hej, den boken ska jag snart ta tag i.
    Jag skulle vilja lägga upp blogg kommentar på ex cdon eller adlibris, med Twingly men har inte riktigt försåt hur man ska göra efter att man har "pingat" bloggen. Skulle du kunna hjälpa mig?
    Ha det bra :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...