28 januari 2014

Rachel Vincent - My soul to lose



Det här är då första novellen, del 0,5 i serien Soul screamers.
I den här novellen får vi lära känna
Kaylee Kavanaugh känner på sig när någon är på väg att dö och när det händer så måste hon skrika, och det är inget vanligt skrik utan ett fruktansvärt skrik som hon inte kan kontrollera. Första gången hon upplever skriket så blir hon inspärrad på mentalsjukhuset men efter några dagar får hon komma hem till sin farbror och faster igen. 

Kaylees mamma är död och pappan finns inte i bilden längre så hon får bo hos sin farbror och faster, och kusin Sophie.
Det var inte länge sedan jag läste den här boken på svenska och har även läst första boken på svenska men de övriga kommer jag läsa på engelska när jag har dom hemma. 

Jag märkte ingen större skillnad på att läsa den på orginalspråk men känns bra att jag lyckas läsa lite mer på engelska eftersom det är ett av mina mål det här året :) 
Betyg 4 av 5
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...