25 december 2013

Harlan Coben - Mästaren


Del två i serien om Myron Bolitar.

Den unga, vackra, före detta tennisstjärnan Valerie Simpson vill arbeta sig tillbaka till eliten av tennisspelare och till sin hjälp vill hon ha sportagenten MyronBolitar. 

Men deras samarbete hinner inte ens starta fören hon blir mördad under US Open. 
Myrons klient Duane Richwood, är just nu i sitt livs esse och de hoppas att han äntligen ska ta en grand slam men när Duanes namn dyker upp i utredningen kring Valerie så måste Myron börja rota i Duanes liv eftersom Duane själv påstår att han inte kände Valerie men hans telefonnummer finns i Valeries kalender. 
För sex år sedan dödades Valeries fästman och Myron börjar fundera på om det finns någon koppling mellan morden, men han som mördade Valeries fästman är redan död. 

Jag gillar de här sport deckarna, de känns nya och fräsha. Jag känner inte att det är en story jag redan har hört och jag gillar hur de är skrivna, det finns intressanta karaktärer och storyn suger med mig. 
Betyg 4 av 5

Boken finns att köpas på   Adlibris   Bokus   CDON 

1 kommentar:

  1. Har den här serien på läslistan, kanske dags att börja läsa den ;)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...