30 december 2013

Elisabeth Akteus Rex - Naken sanning

Del två i serien om Emelie Thörnqvist.

Två små barn försvinner spårlöst på väg hem från skolan i Örebro, dit Emelie bor igen på heltiden efter de senaste månadernas kaos. 
Emelie har äntligen fått ett nytt jobb, men chefen är lite speciell och det är extremt hårda krav på de anställda och säger man ifrån kan man utfryst och att vabba är det inte tal om, eller du får ju vabba men då är det bäst att du tar med dig jobbet hem.

Emelie har fortfarande två män i sitt liv och hon vet inte hur hon ska välja och mitt i dom funderingarna så träffar hon en tredje man. Alla dessa män gör i alla fall att hon stundvis förtränger den kommando rättegången som hon önskar vore över. 
Mitt i allt kaos så plingar helt plötsligt hennes syster Cecilia på dörren, hon är på flykt från sin man och den religiösa sekt de är med i. 

Jag blir så irriterad på Emelie som ska ha flera killar på g. Sen känns det ju som att valet är så självklart när Marcus är polis och skulle han försvinna ur bilden så skulle vi inte få ta del av fallen på samma sätt. Jag hoppas att om det blir en tredje bok att Emelie äntligen tar ett beslut och hon kanske borde inse att Marcus är det bästa valet, dock vet hon ju inte allting som vi som läsare vet om de olika killarna. Jag tycker andra halvan av boken är så mycket bättre än första halvan, jag tror det blir lite för grötigt när man får följa så många människor och att man inte riktigt förstår vem det handlar om förens i slutet av boken. 
Betyg 3-4 av 5

Boken finns att köpas på  adlibris   bokus   cdon

2 kommentarer:

  1. Hm, hade fått uppfattningen om att denna boken var en spänningsroman men det låter mer som ett kärleksdrama ;P

    SvaraRadera
  2. God Fortsättning och ett riktigt gott bokår 2014!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...