10 september 2013

Belinda Bauer - Betraktaren


Artonåriga Patrick Fort är inte som andra, han lider av Aspergers syndrom och har nu börjat läsa en anatomikurs på universitetet. Han hoppas att han via kursen ska få förståelse för vad som händer när man dör, var tar man egentligen vägen. 
Eftersom Patrick inte tänker som andra i sin närhet så ställer det oftast till det för honom, men han är en exemplarisk elev när han och hans klasskamrater försöker komma underfund med vad de olika människorna har dött av, men på Patricks bord ligger nr 19 och de lyckas inte hitta orsaken men han har börjat misstänka att han kan ha blivit mördad. 

I vissa kapitel får vi följa Patrick och hans lite annorlunda och knepiga liv men Belinda Bauer får det verkligen att kännas verkligt i hur hon beskriver saker och ting om hur livet med aspergers är.
Sen får vi i endel kapitel följa patienter på en iva avdelning, de som ligger i koma och där en koma patient som börjat vakna upp verkar få tadel i hur hans rums kamrat blir mördad av någon.
Jag gillade verkligen boken, den var inte super spännande

Betyg 4 av 5
Boken finns att köpas på  Adlibris   Bokus   CDON  

1 kommentar:

  1. Zade är för mig ett måste i denna säsongen och helst inte i sista avsnittet. Jag hoppas att det händer ganska snart för om jag har förstått det rätt så startar serien ca 5 månader efter den slutade. Men jag är inte säker ;)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...