10 juli 2013

Nina Lacour - Jag går dit du går

Det här är Nina Lacours debutroman.

Caitlin ska börja andra året på high school men eftersom hennes bästa kompis Ingrid tog livet av sig i slutet på förra terminen så är hela Caitlins värld upp och ner vänd.
Ingrid hade inte lämnat något brev efter sig men Caitlin hittar en dag Ingrids dagbok under sin säng och börjar läsa i den och med hjälp av det Ingrid skriver får hon lite mer förståelse för hur Ingrid egentligen mådde samtidigt som Caitlin får dåligt samvete för att hon inte märkte någonting.
Hela Caitlins liv stannade av den där dagen hon fick veta att Ingrid inte fanns mer, hon hade stängt in sig i sin egna värld och fick ingenting till att bli gjort, den mesta tiden stängde hon in sig i sin bil och lyssnade på musik och försökte få timmarna att gå.
Men

Jag gillar storyn men ändå blir boken väldigt platt, nu en vecka efter jag har läst ut den så minns jag knappt vad som hände i mitten utan boken saknar djup och namnet Ingrid passar inte alls in utan stör mig rätt mycket. Däremot gillar jag Caitlins föräldrar som reagerar väldigt olika på hur Caitlin gör sina val och Taylor verkar vara en jätte bra kille. Dylan och Miss Delani antar jag kommer påverka Caitlins val i framtiden.
Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...