5 juli 2013

Bokbloggsjerka 5 – 8 juli

Nu var det ett tag sedan jag gjorde någon jerka och den här veckans fråga var inte heller någonting jag kan skriva speciellt mycket om men lite i alla fall.

"Brukar du läsa noveller och/eller andra short stories? Om du gör det vilken/vilka är din favorit/favoriter i så fall?" 

Jag minns inte om jag har läst några noveller, däremot har jag en Stephen King novell samling som ligger och väntar på mig. Men skulle jag läsa noveller skulle jag nog hålla mig kring skräck/thriller för att få lite ruskig spänning mellan böckerna jag läser.

Men däremot har jag ju börjat läsa lite serie album, dessa är ju lite som "short stories", och då är det the Walking dead som är favoriten.

12 kommentarer:

  1. Stephen Kings noveller är de jag gillar mest, även om de kan vara av skiftande kvalitet :)

    SvaraRadera
  2. Jag läste en novellsamling av King för ett tag sedan, den var bra :) En del var riktigt bra, andra okej :)

    SvaraRadera
  3. Har läst några få av Stephen King och några har varit riktigt bra och andra sämre, men eftersom han sprutar ur sig noveller kan väl inte resultatet bli annat ;)

    SvaraRadera
  4. Novellix utgivning är fin med mängder av enstaka noveller. Senaste fyran var läskiga noveller av amerikanska författare. Kan säkert passa :-)

    SvaraRadera
  5. Seriealbum har jag inte testat. Precis som du säger är det en form av short stories. Som ung läste jag mycket sådant.

    SvaraRadera
  6. Jag är inte mycket för skräck så jag har inte provat några av Kings noveller, inte så konstigt kanske med tanke på att jag inte läser mycket noveller heller ;)

    SvaraRadera
  7. Stephen King verkar vara ett populärt val denna vecka.

    SvaraRadera
  8. Läser inte Stephen King alls. Har däremot köpt på mig lite noveller för att ha några kortisar mellan alla romaner!

    SvaraRadera
  9. Jag är så himla mesig när det kommer till skräck. Har aldrig vågat mig på Stephen King.

    SvaraRadera
  10. Rekommenderar att läsa noveller, bra avkoppling och mindre tidsinvestering.

    SvaraRadera
  11. Serier är inget jag läser, men ibland blir jag lite nyfiken på att testa för det dyker ju upp en del tips bland bokbloggarna.

    SvaraRadera
  12. Serier gillar jag med, men det var länge sedan jag läste ett album. får ta och kolla upp det!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...