13 juli 2013

Anne Cassidy - Tid att dö

Det här är del ett av fyra i thrillerserien "En mördares anteckningar" om Cassidy och hennes styvbror Joshua.

Cassidys mamma och Joshuas pappa levde tillsammans men eftersom de inte var gifta så är de inte styvsyskon på riktigt, och när deras föräldrar en kväll för fem år sedan bara försvann så har de fått mindre och mindre kontakt.
Men så en dag hör Joshua av sig via mail och de börjar maila och sms till varandra och tillslut börjar de umgås, men det blir jobbigt för Cassidy när hon har förträngt allting medans Joshua fortfarande söker efter sin pappa.

Då var Cassidy tolv, nu har hon hunnit bli sjutton och helt plötsligt är hon vittne till ett knivmord.
Kan det vara en varning? Har det någonting med deras föräldrar att göra? eller var det bara fel plats vid fel tillfälle.
Men vad Cassidy inte vet är att det är någon som har hennes under uppsikt.

Jag gillade verkligen den här boken, den är spännande och det händer hela tiden saker utan att någonting blir tjatigt eller tråkigt. Men har hört att nästa bok inte ska vara fullt lika bra och på sätt och vis skulle jag vilja ha alla fyra böckerna att läsa NU men när inte alla har kommit ut ännu får jag läsa halva serien och sen kanske läsa de två sista när de har kommit ut. 
Men en serie där jag i alla fall rekommenderar att läsa den här första delen. 
   Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...