17 juni 2013

the Fall ~ säsong 1

Jag blev lite förvånad när det bara var 5 avsnitt på den här första säsongen men redan efter första avsnittet så blev the Fall förnyat för en till säsong och det var ju tur för jag vill verkligen se mer.
Jag förstår inte varför man bara gör fem avsnitt när det inte ens känns som ett bra avslut på säsongen utan som att den blev nedlagd men det vet vi ju att det inte var.

Jag gillade verkligen Gillian Anderson som Stella Gibson, hon är en bra skådis som gjorde karaktären trovärdig, finns många karaktärer som jag gillar och det känns lite modernt att man får ta del av båda sidorna om ett fall. Att vi får se både vad poliserna gör och följa serie mördaren & våldtäktsmannens brott och privatliv.
Spoiler varning!!
Jag tyckte inte om att man inte får veta upplösningen utan att man bara får se fler bra avsnitt och sen tar det slut och man får vänta på en säsong två, varför inte göra en säsong på 12 avsnitt?
Jag hade hoppats att han skulle åka fast så man kan få följa ett nytt fall i nästa säsong men det måste vara planerat så här så vi får se vad som kommer hända sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...