30 maj 2013

S.J. Bolton - Livrädd

Det här är del två i serien om Lacey Flint, och den här var nästan ännu bättre än den första. Jag har verkligen hittat mig en ny favorit författare och en serie som man inte får missa om man gillar deckare! 

På Cambridge universitet så sker det en våg av självmord, skulle man kolla statistisk sett så är det inte mer än det borde vara förutom att det här handlar mesta dels om kvinnor, dessutom om kvinnor som tar livet av sig på hemska sätt inte med piller som är vanligast.
Poliserna har börjat misstänka att det inte är en tillfällighet och de anser att enda sättet att luska fram sanningen är att skicka in en kvinnlig polis under täckmantel, den här kvinnan kommer vara lika utsatt som de andra och även hon är oförberedd på den mardröm som hon kommer få uppleva.
Så klart är det Mark Joesbury som ber Lacey Flint att jobba åt hans avdelning, men han berättar inte hela sanningen för henne och till slut vet de inte vem de kan lita på.

Wow vad bra den här var, jag älskar verkligen Mark och Lacey, att det inte är så enkelt utan oftast rätt komplicerat, det är ju så ibland. Livet är inte alltid enkelt och att man får varandra i slutet utan ibland måste man kämpa och fundera och det kan ta lite tid. 
Eftersom det bara är andra boken i serien så har jag inte så höga förväntningar men jag hoppades att den här skulle vara lika bra som första delen och jag blev INTE besviken!!
Betyg 5 av 5

Finnas bl.a. att köpa på Adlibri Bokus CDON

1 kommentar:

  1. Har inte läst den första ännu men den står på min läslista :) blir ännu mer sugen när jag läser din recension :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...