6 maj 2013

Behöver lite hjälp..

Ibland trillar man över någonting och får en sådan där AHA upplevelse, fick just en sådan.
Jag har varit nyfiken på Tess Gerritsens böcker ett tag men har inte vetat om att det har funnits en serie, det står inte när man kolla på bokhandlar på nätet. Men det är ju inte vilken serie som helst utan det är en serie om Rizzoli och Isles och jag ÄLSKAR ju den tv serien så nu känner jag att jag MÅSTE läsa de här böckerna men hur tusan ska jag veta vilka som är vad? :(
Jag har hittat vilken ordning böckerna ska vara och vad de heter, på engelska..jaha men jag vill ju läsa dem på svenska..hjälp mig någon?
Jag äger del 6, så JA jag vet nu blir det problem när jag vill läsa en serie i ordning...men jag har en känsla att de blir lite sporadiskt översatta.

1) The Surgeon - Kirurgen?
2) The Apprentice
3) The Sinner 
4) Body double
5) Vanish
6) The Mephisto club  - I satans tjänst
7) The keepsake/ Keeping the dead (US/UK)
8) Ice cold/The killing place (US/UK)
9) The silent girl
10) Last to die

(Skendöd,

4 kommentarer:

  1. Ja Beskyddaren är riktigt bra.. tom så jag läste på bussen till jobbet i dag och ignorerade min åksjuka!

    SvaraRadera
  2. Finns det en bokserie bakin Rizzoli & Isles? Hade jag ingen aning om. Blir kul att se vad du tycker om den när du börjar läsa. Är också ett fan av tv-serien.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om den serien. Har inte läst böckerna men hittade en bok i nån bokaffär tror jag.

    SvaraRadera
  4. Den första heter väl Kirurgen i alla fall, men det var kanske inte så svårt att lista ut ;)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...