27 april 2013

Magnus Nordin - Skuggvarelser

Det är sensommar och direkt det står en bil utanför Ryssens hus som har stått tomt länge så börjar ryktena gå om att det har flyttat in främlingar till byn vilket inte alla verkar gilla.
Daniel är inte mindre nyfiken än någon annan men när en tjej med bärnstensfärgade ögon dyker upp på bilskroten som han jobbar på tillsammans med sin pappa så förändras allt. 

Uppföljaren till Skuggvarelser heter Blodets röst. Men jag kände att man behöver inte läsa fortsättningen för den här boken fick ett bra avslut. Jag gillade att man kände så mycket med så många av karaktärerna och det var en spännande och lättläst bok som jag verkligen rekommenderar andra att läsa och jag tror den fungerar lika bra om du är 12 som 30år och det är ingen typisk pojk eller flickbok (Själv växte man ju upp och då var det antingen pojk eller flickböcker men nu finns det lite mer neutrala böcker)                          Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...